Glömsk människa!

För 1 månad sen sa jag till mig själv att jag skulle börja blogga igen då jag faktiskt saknat det. Gissa vem som har glömt av det och levt livet utan en blogg men ändå gått och tänkt på att blogga hela tiden, jo jag! Antagligen så har det nog varit lite på grund av att det är slutet av skolan nu, har bara 2 dagar kvar sen så är det skolavslutning, men nu när det ändå ska bli sommarlov så tänkte jag ge det en chans. 
 
Så, vad har hänt sen jag gjorde mitt välkommen tillbaka inlägg? Jo, jag har varit iväg och tävlat. Åkte upp till Göteborg och tävlade på Åby Travbana. Till 95 så kom jag lite sent då det gick så fort så jag hann inte rida fram Lucy någonting utan det var bara skritta till framhoppningen, få reda påatt man skulle gå in på banan, hoppa 2 gånger över ett räcke som inte ens låg på 95 och sen in på banan och köra. Dock så gick det väldigt bra! Hade dock i all hast glömt att spänna sadelgjorden så efter femte hindret på banan så gled hela sadeln på sniskan men det gick jättebra ändå. Slutade med att vi blev dubbelnolla och en sjätte placering! Till 100 så hann jag såklart rida fram och inne på banan så kände jag mig ganska säker. Dock så blev det lite kaos ändå! ;) Till det andra hindret, ett litet, litet räcke så bytade Lucy galopp nästan framför det så det blev ett travsteg och det blev kaos så ett stopp där, men sen  gick allt bra fram till kombinationen, en enkel kombination, räcke räcke med två galoppsprång i mellan. Men jag blev riktigt feg på grund av att jag inte riktigt hoppat kombinationer sådär jättemycket och aldrig på tävling så jag stannade Lucy precis framför första, men jag kom på det sen igen och det gick jättebra! Resten av banan gick super, tyvärr rev hon en oxer men jag var jättenöjd! 
 
Dock så några dar efter tävling så markerade Lucy på ena bakbenet. Antagligen var det en sträkning eftersom jag inte ridit fram till 95 så hon fick vila i ungefär en vecka men nu är hon igång igen! 
 
Vi har två tävlingar inplanerade just nu. Hylte den 10 Juli och Kungsbacka den 29-31 Juli! Sen får vi se vad som händer till hösten! :D
 
 

Kommentera här: